ניקוי שטיח, ספה או וילון?
ניקוי שטיח, ספה או וילון? קבל הצעות מחיר בקלות ובבטחה!

איך לנקות ריפוד בד ועור

רוצים לדעת כיצד לנקות ריפודים לבד? לפניכם המדריך השלם המסביר איך מנקים ריפודים של כסאות, ספות וכורסאות, נסביר על עור, בד רגיש ועדין ונגלה לכם מספר טיפים של מקצועניים אמיתיים, קדימה - בואו נתחיל!

איך מנקים ריפוד בד?

לוקחים דלי חצי מלא במים, מוסיפים כף של אבקת כביסה ו2 כפות של סודה לשתייה, מכניסים לבפנים סמרטוט ומשתמשים בו לצורך קרצוף הריפוד, ניתן להיעזר גם בסקוץ', כעת נמתין כ-5 דקות וניתן לסודה לשתייה לעשות את העבודה שלה (פירוק הכתמים), לאחר מכן נשתמש בסמרטוט נקי עם מים נקיים ונעבור על מושב הכיסא מספר פעמים, נייבש כמה שעות (רצוי לא בשמש על מנת שבד הכיסא לא ידהה). כמובן שזוהי שיטה לשימוש עצמאי ובייתי. כאשר תזמינו חברה שמבצעת ניקוי כסאות היא תשתמש בציוד מקצועי אשר עושה את העבודה בקלות.

ניקיון עצמאי לריפודים

כיצד לנקות ריפודי ספות וכורסאות?

בדומה לכסאות ניתן להשתמש בסודה לשתייה לצורך ניקיון, אך ישנה אופצייה נוספת והיא שימוש בחומץ. שגם לו יש סגולות ניקוי ייחודיות משלו. איך עושים זאת? משתמשים בחצי דלי עם מים, מערבבים אבקת כביסה וכוס חומץ, באמצעות סקוץ' מקרצפים את הריפוד בו נמצא הכתם, כאשר חוזרים על הפעולה לפחות פעמיים שלוש במרווחים של כמה דקות בין לבין. חשוב! לפני ניקוי הספה רצוי לשאוב אותה היטב על מנת שלא יצטברו לכלוכים וכתמים נוספים בעומק הספה.

 

חשוב לציין שלעיתים כאשר הספה ישנה מאוד והריפוד בלוי, שווה לשקול לפנות אל רפד מקצועי על מנת לבצע החלפה של הריפוד בשלמותו מאחר וניקוי של הספה או הכורסא לא יהיה מספק.

טריקים ושיטות לניקיון ריפודים מעור

אם באפשרותכם להשתמש בקיטור, זאת השיטה הטובה ביותר, ישנם מכשירים בייתים לניקוי בקיטור אשר הופכים להיות נפוצים בשוק ואם אתם רוצים לדעת כיצד לנקות ריפודי עור בקלות - זה איתם! אין באפשרותכם שימוש במכשיר כזה? מים חמים (לא רותחים) בשילוב עם אבקת כביסה וספוג עדין (שלא יגרום לשריטות) אפשר לקרצף את הספה ולהסיר ממנה כתמים בקלות. לאחר מכן נגבו עם מים נקיים להסרת הסבון.



לנקות לבד ריפוד של ספה

איך לנקות ריפוד עדין כמו סקאיי וקטיפה?

קיימות דרכים רבות לביצוע ניקיון לריפודי רכב עדינים מסוג סקאיי וקטיפה, אך עדיין תמיד רצוי במצבים כאלו להזמין בעל מקצוע או חברת ניקיון מקצועית, הסיבה לכך היא שחוסר הידע עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך וממש להרוס את הספה, זה לא משנה כמה מדריכים תקראו, טעות אחת ואפילו השרייה של כמה שניות יותר של חומר על גבי אזור ספציפי בריפוד עשוי להשאיר כתם שלא יירד. אנו לא ממליצים לנסות לנקות לבד ריפוד עדין ולגשת אך ורק אל בעל מקצוע שעם הציוד המתאים והחומרים הנכונים ידע כיצד לנקות זאת.